Maandag t/m donderdag 19:00-22:00
Vrijdag en zaterdag 10:00-18:00
06 - 85306176
Gambiadreef 187, 3564 EP, Utrecht
Algemene voorwaarden
Bij het maken van een afspraak, ga je akkoord met de algemene voorwaarden en privacyverklaring.
De algemene voorwaarden, zijn hieronder vermeld en zijn van toepassing op alle diensten van de praktijk Natuurlijke Harmonie.
​
​
Algemeen
​
De behandelingen bij praktijk Natuurlijke Harmonie, vallen onder alternatieve geneeskunde en zijn dus geen vervanging van de reguliere geneeskunde. Derhalve dient de cliënt, indien onder behandeling bij een arts, specialist en of therapeut, onder controle te blijven bij desbetreffende behandelaar en de voorgeschreven medicatie en richtlijnen te volgen. Verder dient bij gezondheidsklachten te allen tijden de huisarts geraadpleegd te worden.
​
De behandeling vindt plaats in een afgescheiden ruimte waar alleen de therapeut en cliënt aanwezig zijn. De cliënt dient derhalve alleen in de praktijk binnen te komen.
​
De therapeut bespreekt de werkwijze en behandelplan met de cliënt. Indien er bezwaar is tegen bepaalde handelingen, dan dient de cliënt dit meteen aan te geven. Als er geen bezwaar is dan gaat de cliënt akkoord met de besproken behandelplan en is er een behandelovereenkomst.
​
Beëindiging van de behandeling kan te allen tijden met wederzijds goedvinden geschieden.
Indien de cliënt voortzetting van de overeenkomst niet langer op prijs stelt of nodig acht, kan men deze eenzijdig beëindigen.
​
De therapeut kan de overeenkomst, slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van de therapeut kan worden gevergd dat de behandelovereenkomst wordt voortgezet.
​
De therapeut kan in een dergelijke situatie hulp en of adviezen blijven verlenen, totdat de cliënt een overeenkomst met een andere therapeut heeft kunnen sluiten.
​
​
Betaling
De cliënt is op de hoogte van de actuele tarieven (incl. BTW), die vermeld staan op de website van praktijk Natuurlijke Harmonie en gaat hiermee akkoord.
​
De betaling geschiedt aan het eind van iedere behandeling/privéles. Graag middels een betaalverzoek of overboeking. Pinnen is niet mogelijk! De cliënt ontvangt de factuur per e-mail.
​
De cliënt verplicht zich een afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) af te zeggen. Een verlate afzegging van de afspraak of het niet opdagen bij een afspraak, wordt in volledige rekening gebracht.
​
Natuurlijke Harmonie is aangesloten bij beroepsverenigingen Zhong en KAB. Een behandeling wordt door de meeste zorgverzekeraars, vanuit de aanvullende verzekering deels (meestal 75%) of volledig vergoed. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de cliënt om na te gaan welk bedrag er vergoed wordt door diens zorgverzekeraar. Tevens is het de verantwoordelijkheid van de cliënt om zelf de facturen te declareren bij diens zorgverzekeraar.
​
Aansprakelijkheid
De therapeut/docent is gehouden te handelen conform de beroepscode en zal zijn uiterste best doen om de cliënt naar beste inzicht en vermogen te helpen.
​
De therapeut handelt met zorg en adequaatheid, echter blauwe plekken, zwellingen en of irritatie van de huid is niet geheel uit te sluiten. De cliënt gaat akkoord, om voor eigen rekening en aansprakelijkheid te worden behandeld.
​
De cliënt is verantwoordelijk voor het leveren van de gevraagde of niet gevraagde informatie, waarvan de cliënt logischerwijs hoort te begrijpen, dat het noodzakelijk is voor het verkrijgen van een adequate behandeling/privéles. De therapeut is niet aansprakelijk voor schade/letsel, van welke soort dan ook, dat ontstaan is omdat de therapeut is uitgegaan van onjuiste/onvolledige informatie (medicijngebruik, lichamelijke/geestelijke aandoeningen en blessures), dat geleverd is door de cliënt.
De therapeut is niet aansprakelijk voor het uitblijven van het voorgenomen effect tijdens en na een behandeling.
​
De therapeut is niet aansprakelijk voor het ontstaan van eventuele onverwachte bijwerkingen tijdens en of na een behandeling, waarvan voor de behandeling onvoldoende aanleiding was, om dit te verwachten.
​
De therapeut staat ingeschreven bij de KAB (Klachtencommissie Alternatieve Behandelwijzen) en bij NVTCG Zhong (Nederlandse Vereniging voor Traditionele Chinese Geneeskunde Zhong).
​
Klacht- en tuchtrecht
Indien de cliënt niet tevreden is over de aanpak van de therapeut, dan is men in de gelegenheid om een klacht in te dienen, conform de klachtenprocedure.
​
Volgens de WKKGZ (Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg) is een zorgaanbieder de eerst aangewezen persoon, om zich in te spannen om een conflict met een cliënt op te lossen. Daarvoor staat een wettelijke termijn van maximaal 6 weken. Komt u er samen niet uit, dan zal de klachtenprocedure zoals deze geldt voor de Zhong-therapeut, in werking treden. Voor de klachtenprocedure verwijzen wij u naar de Zhong website: https://zhong.nl/klachtenprocedure
​
​